MBL ställer ut!

Holy shit! I augusti är det tre år sedan jag började med ”Så här är det”. Då känns det mer än lägligt att det börjar hända lite grejer. I sommar är det första gången jag kommer figurera i utställningssammanhang! Plejset är Gamla kraftstationen i Deje, värmland. Där kommer mina grejer finnas hela säsongen, samt en hel radda andra grymma grejer från olika konstnärer. Bl.a. Inger och Lasse Åberg och min tecknarhjälte från barndomen Alf Woxnerud. Det blir något slags kulturextravaganza deluxe. …Och där kommer jag med mina bilder av feta direktörer, bedrägliga hipsters och inskränkta medelklassare. Haha ja jäklar, det blir nog bra. Spännande och lite läskigt, men bra.
Det jag gjort är att designat och tryckt upp ett urval av mina serier i vykortsformat, gjort ett gäng nya muggar samt några tavlor. Det känns fint att äntligen ha riktiga, fysiska produkter av det jag skapat.
Nu, lördagen den 31:a maj öppnar det!

Nåväl, varmt välkomna dit ni som vill och kan! ”Så här är det” soldiers on!
/MBL

Evenemangssida på facebook HÄR.
Gamla kraftstationens hemsida HÄR.
En liten Intervju med mig HÄR.

Gamla kraftstationen

Kommentera

